Кабмін поклав спецзобов'язання на суб'єктів ринку електроенергії — керівник "Укренерго"

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Кабмін поклав спецзобов'язання на суб'єктів ринку електроенергії — керівник "Укренерго" © DT.UA
Затверджене положення передбачає продаж електричної енергії "Енергоатомом" і "Укргідроенерго" за двосторонніми договорами з постачальниками універсальних послуг на електронних аукціонах.

На засіданні Кабміну 22 травня було прийнято низку постанов, у тому числі по ринку електричної енергії. Йдеться про спецзобов'язання для забезпечення населення, які Кабмін покладає на суб'єктів ринку електроенергії. Рішення було прийнято без врахування пропозицій учасників ринку електроенергії.

Про це в інтерв'ю для DT.UA сказав тимчасово виконуючий обов'язки голови НЕК "Укренерго" Всеволод Ковальчук. Зокрема, за його словами, затверджене положення передбачає продаж електричної енергії "Енергоатомом" і "Укргідроенерго" за двосторонніми договорами з постачальниками універсальних послуг на електронних аукціонах.

"Цей механізм виключає можливості виконання спецзобов'язань в "Острові Бурштинської ТЕС". "Острів" має відмінні від основної частини енергосистеми України параметри мережі, працює синхронно з мережами ENTSO-Е і не має електричних зв'язків з основною частиною енергосистеми України, де фізично працюють "Енергоатом" та "Укргідроенерго". Це унеможливлює фізичне перетікання електроенергії між "островом" і основною частиною енергосистеми України. "Енергоатом" і "Укргідроенерго" не зможуть технологічно передати свою електроенергію постачальникам універсальних послуг, що працюють в "острові". Тобто споживачі "острова", які мають право на одержання універсальних послуг, з початку дії нового ринку електроенергії можуть одержувати електроенергію від джерел генерації, які працюють виключно в "острові" (Калуська ТЕЦ, Бурштинська ТЕС, Теребле-Ріцька ГЕС і ВДЕ)", - зазначив керівник "Укренерго".

Крім того, за його словами, у порядку КМУ фактично дає доручення НКРЕКП прийняти порядок надання прогнозованих даних постачальників універсальних послуг (п. 5 положення) і встановити порядок визначення компенсації суб'єктам ринку, на яких покладають спецзобов'язання (п. 7, 8 положення). Це суперечить вимогам закону України про НКРЕКП про незалежність регулятора й ідентифікується як спроба впливу на нього.

Детальніше про проблеми української енергосистеми читайте в матеріалі Алли Єрьоменко ""Зелено-вугільний парадокс" української енергетики" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі